Ted Bundy Pembunuh 30 wanita kini kisahnya di Filmkan - Dyxy Cosmetics Harga Promosi Setiap Bulan Dengan kami

default | grid-3 | grid-2

Post per Page

Ted Bundy Pembunuh 30 wanita kini kisahnya di Filmkan

Ted Bundy
Theodore Robert Bundy atau lebih dikenali dengan Ted Bundy adalah Lelaki tampan asal Amerika Serikat dan bekerja sebagai psikologi. Ia berjaya sekitar tahun 70-an. Kejayaannya bukan karena ketampanannya tetapi karena kekejaman pada perempuan ketika itu.

Disebalik wajahnya yang tampan dan sikapnya playboy Ted Bundy adalah salah seorang pembunuh yang kejam. Seorang psikopat dan sekaligus sociopat.
Ramai yang tak menyangka Ted adalah seorang pembunuh bersiri bahkan kekasihnya sendiri pun tak dapat mengentahuinya. Elizabeth Kloepfer, kekasihnya Ted tak percaya. Kerana selama ini ia berwatakan yang baik dan boleh dikatakan ia seorang lelaki yag senang untuk berkawan, apalagi untuk seorang kekasih.

Namun, seiring waktu banyak kes polis yang akhirnya menjerumuskan Ted ke penjara. Bahkan bukti pembunuhan yang dilakukannya sangat kejam. Dilaporkan kepolisian setempat Ted telah membunuh 30 wanita. Setengah dari jumlah itu, ia memenggal kepalanya dan menyimpan di rumahnya sebagai koleksi.

Atas pengakuan seorang perempuan yang berhasil lari dari Ted, pelbagai kejahatan Ted akhirnya terbongkar. Mahkamah akhirnya menjatuhkan hukuman mati pada Ted di tahun 1989.

Kisah Ted akhirnya menarik perhatian Hollywood dan kemudian di filmkan tahun ini. Sebelumnya Neflix sudah menayangkan film tersebut dalam bentuk film dokumenter.

Zac Efron sebagai pengarah membawakan kembal kisah ini dalam ‘Extremely Wicked, Shocking Evil and Vile’. Joe Berlinger sebagai pelakon utama, trailernya telah dinaikturun dalam YouTube.

Film ini bercerita tentang proses persidangan Ted Bundy karena tuduhan pembunuhan atas dirinya. Kekasihnya sendiri, Elizabeth Kloepfer (Lily Collins) ikut membela kejahatan kekasihnya. Dia menganggap Ted Bundy adalah pria yang baik hati, ramah, dan berkharismatik.

Tapi kenyataanya, selama bertahun-tahun, Kloepfer ‘menyembunyikan’ Bundy dan selalu menolak untuk menerima bahwa kekasihnya melakukan kejahatan. Hingga akhirnya, Kloepfer menyerahkan Bundy pada pihak polis. Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile’ menampilkan berbagai aksi kejahatan yang pernah dilakukan Ted Bundy dari sudut pandangan kekasihnya, Elizabeth Kloepfer.

Kisah dalam ‘Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile’ mungkin akan memberikan memori pada masyarakat Amerika yang tak melupakan lelaki kejam itu begitu saja. Ted disebut sebagai pembunuh bersiri.


Dapatkan Dyxy Kosmetics Harga Promosi dengan Kami.
WhatsApp Kami

No comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Error Page Image

Error Page Image

Oooops.... Could not find it!!!

The page you were looking for, could not be found. You may have typed the address incorrectly or you may have used an outdated link.

Go to Homepage